• TopImage
   
 
  • TopImage
   

Soluţii complete pentru proiectele dumneavoastră

Eneria se implică în cele mai noi proiecte din toate domeniile, dezvoltând astfel un portofoliu important de lucrări şi acumulând experienţă într-o largă serie de soluţii complete tehnico-economice care sunt încercate în practică. Exploatarea completă a capacităţilor tehnice ale echipamentelor creşte eficienţa şi competitivitatea investiţiei dumneavoastră.
Fabrica Electroputere VFU – Reloc SA în parteneriat cu Eneria scoate pe şine prima locomotivă Diesel proiectată şi produsă integral la Craiova. Noua locomotivă diesel hidraulică de 1260 CP, denumită Terra Nova este destinată în special exportului, ţintind în primul rând piaţa europeană. Terra Nova este primul produs românesc după o stagnare de 24 de ani în domeniul feroviar. Este o locomotivă de manevră grea şi transport de marfă, versatilă, destinată utilizării pe căi ferate de ecartament normal, îngust sau larg, în majoritatea țărilor de pe glob. Proiectul a fost demarat la începutul anului 2013, pornind de la cerinţa companiei Reloc de a pune bazele unui nou concept şi anume integrarea a două grupuri de forţă Caterpillar formate din 2 motoare diesel cu putere de 630CP, 2 convertizoare de cuplu CAT TC45 care, prin intermediul a două axe cardanice acţionează două transmisii hidraulice CAT TR43. In urma studiilor şi analizelor tehnice realizate de specialiştii Eneria, dl. Marian Preda – Project Manager şi dl. Radu Jurcă – Sales Manager împreună cu echipa tehnică Caterpillar OEM Solutions, s-a validat o soluţie inovatoare obţinându-se aceeaşi forţă de tracţiune, indiferent dacă locomotiva funcţionează cu unul sau două motoare. Provocarea tehnică a constat în realizarea unui sistem de comandă şi control dual pentru două grupuri de forţă instalate pe locomotivă, în sincronizarea turaţiilor celor două transmisii aflate în trepte diferite de viteză, una având sensul de deplasare înainte “forward”, cealaltă înapoi ‘’reverse’’. Un alt element cheie a fost realizarea comunicării dintre calculatorul principal al locomotivei şi cele patru calculatoare ale celor două grupuri de forţă. O caracteristică importantă este versatilitatea transmisiilor CAT TR43, acestea putând fi folosite pentru o gamă largă de motoare cu puteri cuprinse între 450 şi 630CP. Terra Nova este o locomotivă a viitorului, grupurile de forţă Caterpillar oferind o fiabilitate remarcabilă, performanţe ridicate în tracţiune, siguranţă în exploatare, respectând totodată normele de poluare specifice stagiului IIIB, nivelul de noxe fiind astfel foarte scăzut. La lansarea locomotivei în data de 20 mai 2014 la Craiova, domnul Allen Helton – Division Manager Caterpillar OEM Solutions Group a declarat : «Este un proiect foarte important pentru Caterpillar şi este la fel de important că luăm parte la revitalizarea ramurii de locomotiveîn zonă, la această locomotivă introducem noi tehnologii în piaţă şi în felul în care funcţionează în acest moment locomotivele de manevră. Motorul locomotivei este extrem de fiabil, eficient şi prietenos cu mediul înconjurător. Suntem interesaţi de sporirea calităţii vieţii, ne interesează să participăm la îmbunătăţirea infrastructurii ţării şi săajutăm mediul înconjurător prin mai puţine emisii toxice’’. Locomotiva urmează să fie expusă în cadrul celui mai mare târg internaţional feroviar InnoTrans, ce va avea loc în septembrie 2014 la Berlin.
Bifuel adică funcţionarea grupurilor electrogene cu motorină şi gaz natural simultan, combustibilul majoritar fiind gazul natural. Sistemul păstrează eficienţa şi raportul mare de compresie al motorului diesel, gazul natural aducând reducerea costurilor de operare şi scăderea emisiilor. Se poate ajunge la proporţii de 70% gaz natural şi 30% motorină în funcţie de aplicaţie şi tipul de motor utilizat.